fredag 14 december 2007

cheese and wine, baybay !

..PÅ RIKTIGT, FÖR TUSAN.
ikväll blir det ostbricka, troligtvis (åtminstone vin) hemma hos någon av emmorna. vi får se var, beroende på om åkermarken är frisk eller ej. hon har varit sjuk alldeles för länge, och jag saknar henne som en galning.

dagen i dag har varit relativt smärtfri. jag fick veta resultatet på mitt matteprov, som är för dåligt för att nämnas här. förövrigt har jag knallar fram och tillbaka ut till p10, vilket är en sträcka på dryga sex kilometer åt båda hållen. detta i något, som tycks vara runt 20 minutsgrader eller liknande. nej för fan, ge oss sol och någorlunda värme. innan jul vill jag inte dö. det är jag för ung för.
stackars mig.
och stackars fredriken jobbar massa idag, på en fredag. himla surt. själv räcker min skoldag ypperligt för att jag skulle vilja sova resten av helgen, och detta helst på något varmt ställe. duschen kanske? eller, det skulle nog bli ganska blött. och fingrarna skulle bli som russin. hej mardrömsscenario.

Inga kommentarer: