fredag 9 november 2007

filifjonkar och cykelhjul


Detta är ett gästinlägg, som skrivs av ingen mindre än mig, Frida Wedin. Jag har fått förfrågan att skriva detta inlägg och en sådan förfrågan säger man ju inte nej till!


Efter att ha cyklat de dryga tre kilometrarna till elin i snöstorm och motvind sitter jag nu här hemma hos elin, med utsmetat smink och blöta kläder. idag ska vi ha en riktigt mysig tjejkväll med massa mumsigt (frödinge kladdkaka, chips, dipp, godis etc.) Vi ska kolla på Joe jättegorillan och Livet är en schlager och jag kan lova att det inte kommer att vara många ögon som lämnas torra. En tjejkväll känns förövrigt helt rätt just nu, en bra omväxling från allt party som det har blivit mycket av på sistone.


Denna vecka har gått väldigt fort måste jag säga. Som elin nämnde i förgående inlägg så knäckte vi vår lärare idag. Vi sa till honom att allt i matteboken var för lätt så han sa att han skulle ge oss ett riktigt svårt ett. Men hallå? Svårt var det sista det var och vi knäckte honom som fan! Han klarade inte talet själv men det är väl inte så förvånande när man tänker på att han faktiskt stavar positiv, possetiv och inte vet vad en konversation är. Ja, mina vänner, sådan är kvalitén på europaskolans lärare.


Nu kommer snart emma och moffandet ska ta sin början. Vid kvällens slut kommer vi förmodligen vara spyfärdiga men sådant för man ta, det hör liksom till. Detta gästinlägg är nu nästan slut lika snabbt som det började, men var inte alltför ledsna. om vi har tur kanske jag får skriva här snart igen. tills dess, ha det så bra, för det ska jag.


Puss och kram Eran hurtiga Frida

Inga kommentarer: