tisdag 20 november 2007

.. men helst av allt vill jag bara gå min väg

jag bestämde mig redan igår, men fick svar idag. jag är inte längre en körmedlem. elin åhlén sjunger inte i grupp längre. hon har slutat med sina alt-toner, med sina oktaver och sina unisona melodier.
responsen av min kära körledare var dock inte den jag hoppats på, trots att det var något väntat. man skulle kunna se det som om jag skaffat mig en ny fiende.

"detta var olämpligt och oväntat. ett beteende som jag har svårt att acceptera." ..

behövs fler ord för att berätta hur hon reagerade? tror inte det. känner mig befriad samtidigt som jag känner mig otroligt dum. jag förstår henne till viss del också, men jag gör det ju för min skull. eller hur?
nehe, dags att börja samla mod för att lämna tillbaka alla notpapper ..

2 kommentarer:

Isabelle sa...

Russinpung på det dära.. klimakteriet är inte att leka med, ge henne lite choklad, eextra fin, trots att hon inte är värd det. Dåblir allting vackert ;D

elin linnéa sa...

ja, fy nedrans alltså.
och choklad, det får hon inte. för det har inte jag råd med. :)