torsdag 4 oktober 2007

vilken jädra smäll!

jajjemen, strägnäs har äntligen fått sig en välförtjänt plats på världskartan. detta på grund av en explotion i vår tågtunnel igår, vilket ledde till stoppad tågtrafik och en galen utryckning.
syrenerna ekade genom stadens gator, och lukten av rök hade lagt sig över staden.
himla härligt att det händer något i alla fall. (huh, så hemsk jag låter)

imorgon far fredrik hem, inte alls kul. så idag gäller det att ta vara på alla tid som finns, och det ska vi göra med mat på kebaben och kanelbullar framför teven. det är ju trots allt kanelbulle-dagen idag. det måste ju firas.

nu över till något mer alldagligt. bonde söker fru hade premiär igår, och det ser ut att bli en lika stensäker flipp som förra året. jag kommer i alla fall att sitta bänkad för varje program, nördig som jag är. en bonde, lille fredrik från laholm, gjorde stor succé igår! ni som såg det vet vad jag menar .. jag och fredrik fick oss i alla falla både ett och två goda skratt.
back in buisness, historialektion på gång.

Inga kommentarer: