måndag 15 oktober 2007

pausen avslutad.

jag har, som ni säket märkt haft en paus ifrån detta skrivande under en tid. och det har hänt mycket, mina vänner, hemskt mycket.

till att börja med, lite musikrecensioner. the hives nya, the black and white album är förmodligen det bästa som har hänt musikvälrden ända sedan veni vedi vicious och tyrannosaurus hives. riffen i varenda låt gör mig helt galet glad, och det finns ingen som sjunger med en sådan energi och glädje som pelle gör. ja, mina damer och herrar - sveriges just nu bästa skiva är snart ute. spring och köp!
vidare till andra svenska stoltheter. kent har som bekant också kommit med en ny skiva - tillbaka till samtiden. jag har haft en förkärlek tidigare till detta eskilstunaband, och då tänker jag främst på låtarna 747, mannen i den vita hatten, samt en hel del låtar från isola-plattan. men nu, har de återigen slagit på stort och släppt en dunderplatta. vissa hävdar att kent är ett döende band, men sätter du dig ner och lyssnar på columbus, generation ex och ensammast i sverige så kan vi gå emot dem tillsammans och bevisa motsatsen. kent växer ..

dessutom, har det varit marknad här i helgen. för en liten stad som strängnäs så tröttnar vi aldrig, trots att det är samma ullstrumpor, kokosbollar och näverkorgar varje år. det är trots allt stans största händelse! i år var inget undantag.
fredagen var lugn tillsammans med tjejerna hemma hos johanna. där utövades det yoga samt den berömda 'ögonslickningnen', som finns att beskåda i emmas bilddagbok (emmakermark).
lördagen däremot, var det mer drag i. förfest hemma hos emma, och sedan utgång ner på stan, där folket kryllade och alla var festglada. hemfärd runt ett, halv två, och jag lyckades summera helgen som riktigt lyckad!

nu däremot, tillbaka i skolan med ett prov i datakunskap, samt ett redigt matteprov på fredag, så känns det genast tyngre. men eftersom jag vet att kommande helg, nere i göteborg, kommer att bli alldeles galen, så är jag nog ganska glad ändå..
snart dags för lite italienska, och därefter engelska för att avsluta dagen. fungerar min döende dator därhemma, så kan ni räkna med uppdatering. min paus är slut, elin är tillbaka !

Inga kommentarer: