tisdag 2 oktober 2007

i brist på vettiga aktiviteter inträffar detta ..

skulle du kunna lämna sverige för 'den stora kärleken' om du visste att du aldrig skulle återvända?
absolut, om den stora kärleken verkligen finns, skulle jag kunna kapa min högra arm för den. och min vänstra.
på vilket sätt tror du att världen är annorlunda om hundra år? hundra år är ändå inte så himla mycket, det är vad en del människor har som livslängd. men trots det kommer så mycket att förändras. männskor kommer till exempel att värdera saker & ting bättre då, än vad vi gör nu. det kommer de vara tvungna till. & så hoppas jag förstås på ett maktskifte om hundra år, gärna redan om fyra år då nästa val inträffar ..
när bad du till gud senast? ehm. skulle inte vilja påstå att jag bett på riktigt någon gång till gubben där uppe, dock slänger jag ofta ur mig uttryck såsom "herreminje", "herregud" och så vidare ..
skulle du klara av att mörda någon? troligen, beror på situationen. men visst, ibland är till och med tanken lockande. jag skulle ju självklart få leva med skulden resten av mitt liv, men i vissa få tillfällen skulle det faktiskt nog vara värt det ..
du upptäcker efter en månad att du fått fel barn från bb, vad gör du?
sjukt jobbig fråga. man har alltså gått & älskat ett barn i en hel månad, & fått så starka känslor för detta barn. jag skulle ju såklart lämna tillbaka barnet, & se till att den kommer till rätta igen, men kärleken man byggt upp till denna lilla varelsen skulle aldrig försvinna.
du ska dö 21.00 ikväll, vad gör du?
jag skulle förmodligen dö på fläcken. nejmen helt seriöst, så skulle jag vara så psykisk nerbryten att jag inte skulle få ut ett ord. jag skulle tänka på andra, som faktiskt får sådana besked och hur de tänker. jag skulle vilja gottgöra allt jag ställt till med, & jag skulle vilja spendera min sista tid tillsammans med de jag älskar.
du får reda på att din pojkvän medverkat i en porrfilm, vad gör du?
jag skulle känna mig oälskad till tusen. skulle vara så grymt besviken, ledsen och arg. man har byggt upp en mur av känslor för någon, och så rasar personen man älskar muren på två röda sekunder. jag skulle byggt min mur så mycket högre, mycket högre, mycket längre, mycket mer ..
skulle du vara berädd att sälja din vänsta tumme för 200 000 kronor?
svår fråga. men ja, antagligen. i alla fall som saker och ting ser ut nu. pengar gör ju ingen lycklig, & det ger heller ingen människa ett perfekt liv. men det är en bra hjälp på vägen ..
vad skulle du göra om du fick ändra på ditt utseende?
lägga på mig några kilon, faktiskt. tro det eller ej. men nja, inga drastiska saker så där, för jag vill inte se ut som alla andra. jag är inte som någon annan heller, och jag kommer aldrig att bli. har du önskat att vara någon annan, vem i sånna fall?
jag har aldrig tänkt så. men nej, jag trivs helt okej med den jag är, och jag skulle inte vilja byta levnadssätt helt totalt. klart man skulle vilja byta ut vissa saker med en del personer, men nja, det är inte mycket som fattas.
skulle du kunna tänka dig att dränka en kattunge för en resa till alperna?
varför just till alperna? men visst, det hade jag nog gjort.
skulle du kunna äta en hamburgare på en offentlig toalett?
haha, vilka frågor. men ja, antagligen. varför inte liksom? man behöver ju inte direkt dra den runt toalettringen ..
vart skulle du bege dig om du fick resa i tiden och det var 50% chans att du kom tillbaka?
bakåt i tiden, utan tvekan. inte alls långt bak, bara några årtionden. & det skulle vara enbart för att få träffa kurt cobain & min gammelmorfar.
precis som i sagan får du tre önskningar, vad önskar du dig?
obeskrvligt med pengar, 'den stora kärleken' och tusen önskningar till.
en människa faller ihop på gatan, skulle du göra mun-mot-mun-metoden?
ja. det spelar ingen roll hur osmaklig personen är, ett liv är ett liv.
ditt hus brinner och du har bara chansen till att välja ett föremål, vad tar du? fotoalbumen, minnen är till för att bevaras. allt annat kan köpas nytt. men det förflutna får du ej tillbaka.
hur skulle du vilja dö? usch , jag hatar allt som har med döden att göra. livet ska levas, och det känns så orättvist att livet för en del är så kort, med tanke på hur länge man är död. men ja, om jag måste välja, så vill jag nog somna in ..

2 kommentarer:

Fredrik Larsson sa...

men älskling :( Nu blir jag ledsen, är jag inte din stora kärlek? :O

suchawaste sa...

nuttebullen då .. du vet vad jag menar. <3