söndag 7 oktober 2007

den ordinära söndagsångesten

trött som bara den, vaknar upp i stockholms stad med ett huvud som snurrar och med en mage som tyst viskar att den vill kräkas. äntligen söndag, är det enda man hinner tänka innan man plötsligt tömmer maginnehållet på den nyarenoverade toaletten.
jag vill inte ha måndag imorgon, är något man snabbt tänker är man stänger dörren och går därifrån.

sov hela vägen hem i bilen. kom hem och kände mig piggare än någonsin. dags för att dra igång med lite pluggande, tänkte jag. men när datorns hjälp lyser med sin frånvaro, och när 24Mb sviker, då känns det genast mycket jobbigare. har en ordentlig historiainlämning tills på tisdag, om den industriella revolutionen. så, om det är någon som mot all förmodan skulle tycka detta är något mycket mer intressant och mer underhållande än leif gw. persson på torsdagarnas 'efterlyst', så är det bara att höra av sig.

hann med ett snabbt möte med anna, elin och amalia igår också. vi gick till ett supermysigt kafé en bit ifrån stureplan där det fikades chai-latte samt hallonpaj för nätta 64 kronor. trevligt hade vi alla fall, och jag får ännu mer ångest när jag tänker på hur dåliga vi är på att ses. men om två veckor, då blir det minsann party i göteborg.
men tills dess, ska jag lida mig igenom söndagen med fortsatt plugg och eventuell fotografering utomhus. vad jag orkar med just då, får tiden avgöra.

Inga kommentarer: