tisdag 11 september 2007

under marken


ATT SAKER OCH TING ALDRIG KAN GÅ SOM JAG VILL!

det är helt jävla fucking unbeliveable, hur allting kan kännas så nere just nu. hakan är i höjd med marken, och det finns ingenting som känns pepp för stunden. nej, faktiskt inte ens insparken på lördag.

det blir en ensam helg. igen. fredrik skulle kommot hit och förgyllt vardagen redan på torsdag, men allting bara sket sig och gick åt helvete. ingenting gick som jag ville. så nu ska jag minsann gå och bearbeta bort min ilska, lyssna på musik och kuckilura litegranna. min dagliga syssla som jag nästan lever på. sitter och undrar över allting. snurrsnurr. jag är rätt konstig, och funderar ärligt på att bli filosof när jag blir stor; är det inte ett sådant jobb där man tjänar pengar på att sitta och fundera över saker och ting hela dagarna ? jag skulle bli stenrik om det var timlön på skiten. och jag skulle säkert bara bli en ännu mörkare männsika. för just nu är mina tankar på botten. känner mig otillräcklig på något sätt - när allting inte är som jag vill ha det. då vill man bara sluta andas. hey - det lät som värsta självmordstankarna, men så dyster är jag minsann inte.
sanna mina ord och tack för mig, förfan !

1 kommentar:

mahmud al sa...

ELin elin elin, du kan tyvärr inte bli en filosof, visst man måste tänka och det är du säkert bra på.- Men du måste tänka smart.. och det kan du tyvärr inte. Man måste även vara smart i allmänhet och kunna grubbla mellan olika fysiska och kemiska lagar. Jag tror ej du är bra på sånt. Så tyvärr, jag måste förstöra din stora dröm.. =) Muwhaha...