fredag 7 september 2007

.. och stora havet

åh, jag är sjukt pepp inför ikväll.
det kryper redan i benen, och halsen börjar bli ordentligt torr. det bär iväg till emma, med en nedrans massa trevligt folk. ska bli extra roligt att träffa allas våran 'myran' också, som är hemma i helgen från vänersborg, som numera är hans hemstad. så, det kommer nog bli en alldeles kanontrevlig kväll, det känner jag på mig.

under tiden, innan jag ska dit så är det en av mina 'barndomsvänner' jakob hellman som förgyller omgivningen. uppvuxen med hans musik, och visst är jag lika förälskad som alla andra. världens coolaste musiker, som aldrig visar sig på varken premiärer, stora teve-galor, ja - egentligen aldrig på röda mattan. dessutom har han aldrig konserter heller, aldrig.
förutom - ja just det - den 28 september. så, vad sägs om att vi åker ned till malmö tillsammans, masar oss iväg till mejeriet, och får oss en alldeles fantastisk kväll med mannen som faktiskt gjort sveriges absolut bästa skiva genom tiderna enligt nöjesguiden. - '..och stora havet'.

Inga kommentarer: