torsdag 20 september 2007

nutidsbesvikelse i historisk form

jajjemen, bättre beskrivning kan man knappast hitta. fick nyss tillbaka provet som höll på att kväva mig förra veckan, historiaprovet. det slutade med ett vg+, vilket inte är bra nog enligt de luddiga små djuren i mitt huvud, vid namn höga krav. när man kämpat, och sedan får veta attg det ända inte var en helt tillräcklig insats, då blir det lite trist.

nåväl, jag lever ju i alla fall. en ganska fullspäckad dag står framför mig. efter min italienskalektion är det dags för lunch, vilket man i stort sett kommer att få slänga i sig om man ska hinna ta sig upp till vårdcentralen också. ska dit, till tandläkaren, och sedan kasta mig iväg på cykeln tillbaka till skolan och en väntade spanskalektion igen. efter den, så är det dags för ungefär två timmars gapande på kulturskolan, och därefter ska jag möta fredrik på stationen. jajjemen, kommer att vara hemma runt åtta ikväll, om allting går som planerat. känns lite tungt måste jag säga.

dags för lite läsande i historiaboken nu. fjorton sidor ska jag väl klara?
tveksamt, vänner.

Inga kommentarer: