tisdag 18 september 2007

kärlek@första.träffen

kärleken tar ibland väldigt konstiga vägar, men slutstationen har ändå visat sig vara precis den hållplatsen man ville gå av på. min kärlek, för att statuera ett exempel, tog vägen via nätkablarna - raka vägen in i hjärtat.

"om jag inte tänker på kärleken,
är jag ingenting."

konversationer med 'den där trevliga, söta killen på msn', utvecklades till 'timslånga nattliga samtal och underbara dagar tillsammans'. som sagt, kärleken tar konstiga vägar ibland. innan hela denna händelse, så har jag alltid varit emot sådana här internet-grejer. inte kan man väl träffa den rätta via datorn? nej, det går ju förstås inte.
men någon fick mig att tänka om, denna någon heter fredrik larsson. hittills har denne fredrik hunnit med att klämma in det mesta man vill ha på endast några månader, och jag vet inte hur många pluspoäng det ger i protokollet. jag är bara så himla glad att han finns där, bara veta att han finns där, alldeles för långt bort. det är viktigt för mig.
jag mår så himla bra.


1 kommentar:

Fredrik Larsson sa...

Åh älskling, jag gick precis samma väg, det kanske var den krångligaste vägen, men ibland är den vägen den rätta. och jag älskar dig. Jag är så lycklig att jag har dig i mitt liv