lördag 29 september 2007

höstens verkliga intrång.

av regn och rusk mot fönsterrutan vaknade jag galet tidigt idag. när jag vaknade kom jag plötsligt på att min älskade mor och far satt på planet i samma stund. viss vaknade avundsjukan med mig, men samtidigt unnar jag de inget annat. upp och hoppa för en ny dag, helt enkelt!

for iväg genom höstens hittills värsta väder till eskilstuna där det inhandlades ny jacka och nya skor. hittade en jacka som jag är hemskt nöjd med på mq, så det finns risk för att femton sycken har likadan i skolan på måndag, men that's life. ska förövrigt tillägga att jag såg den kräkframkallande snygga jackan från odd mollys höstkollektion, men min ekande tomma plånbok hade tyvärr inte råd med 3500 denna gång. sorgligt, men sant.
hittade också ett par stövlar inne på bianco, som jag också är väldigt nöjd med. expediten (en ganska sliskig italienare eller liknande) berömde mig flera gånger för min kropp, och rekommenderade mig till att satsa på en modellkarriär, vilket förstås väckte stort intresse hos de övriga kunderna. lite kul, men samtidigt pinsamt till tusen när ännu mer smicker kom från italienaren. herregud vad han ville att jag skulle köpa de där stövlarna! bäst att göra honom nöjd, tänkte jag.

ännu en kväll ska nu tillbringas här på kantarellstigen. sitta i den stora skinnfåtöljen vid brasan och läsa en bok, äta god mat och bara känna sig riktigt avkopplad, är något som inte händer alltför ofta.
imorgon blir det dock andra bullar, fredrik kommer hit! woho, liksom. dags för massa pillande i nyklippt hår, massa mys i soffan och massa .. av det allra, allra bästa.

1 kommentar:

Fredrik Larsson sa...

Nej men tyckte italienaren om min älskling, vad sött. men eftersom du är världen sötaste så är det inte så konstigt. Och imorgon ska mysa så otroligt mycket. oj oj vad jag älskar dig