fredag 7 september 2007

thank god, it's friday!


efter en extremt hård vecka är det äntligen dags för lite ledighet. under den extra inlagda matematik-lektionen nu på eftermiddagen, när gäspningarna kommit upp i tresiffrigt till antalet, så ville man endast detta. hem, och göra ingenting.
jag är där nu.


idag har jag ju förstås inte hunnit med så mycket, jag har endast varit lagom aktiv genom att lyssna på musik, sitta här eller svullat clementiner. igen - clementiner is the shit! dagens bästa har väl varit att jag förmått mig själv att måla mina naglar, jojomensan, flitigt ska det vara! dagens sämsta däremot, är att jag inte orkat mig ner på stan för att köpa lite nödvändiga bekvämligheter såsom nagellackborttagningsmedel, tops och nya örhängen. jag skulle verkligen behöva hela kittet, men är man lat och snart tjock på clementiner, då blir det såhär. tänk om några år, när jag är rik, kanske jag sitter här - tjock & eländig, ensam och ful. eller tänk, jag kanske inte ens finns om några år. jag kanske inte ens finns imorgon. jag säger som gud en gång sa, carpe diem - imorgon kan det vara försent. (fast om gud sa det där har jag ingen aning om, men det blev liskom lite mer inlevelse)
finns gud över huvud taget, förresten? jag tror knappast det. vilket lyxigt jobb han då skulle ha, gud alltså, sitta där upp på något moln med med en bägare fylld med vin hela dagarna. och tänk på sankte per då, han har det inte så dåligt han heller! han sitter också där uppe på ett moln, men han agerar istället portvakt. sitter där vid pärleporten och välkomnar de värdiga männsikorna in till himmelriket, medan en del hänvisas neråt .. ja, jag kanske skulle ta och söka jobbet som sankte pers efterträdare. om man nu kommer dit upp, vill säga.

Inga kommentarer: