onsdag 5 september 2007

bokslut och tillit


efter en lång, men relativt smärtfri dag så var man äntligen hemma igen.
så här långt har dagen inte alls bjudit på något spännande alls. kom hem, rock'n'rollade mig igenom några låtar, & läste klart min bok. definitivt den bästa boken jag någonsin läst i mitt 5721-dagars liv.


ska nämnas att jag alldeles nyss fick ett samtal från en kär liten vän, som jag ju inte träffat på så länge. hon ringde och berättade om hur hon hade det, och vi hade trevligt och drog upp gamla minnen - ända tills hon berättade att hon kommit på sin pojkvän med en annan. det finns fan inget värre än otrohet. inget, inget. otrohet handlar inte om just vad som hände när själva "otroheten" ägde rum. spelar ingen roll om det var sex,eller en kyss, ett hångel.. vad som helst! det handlar ju om tilliten. att inte kunna vara trogen - att inte stå för det man säger eller det man gör. att tro att man känner någon utan- och innantill, men sen visar det sig vara en stor fet jävla lögn! aldrig har jag rasat djupare, aldrig har jag dött så mycket som när tilliten försvinner. hur mycket man än vill så blir det aldrig samma sak. döden död. det är hemskt hur det är idag. hur kan man säga att man älskar någon och sedan döda dem så?

blev så sjukt ledsen, nedstämd och arg för hennes skull. men jag ska väl kanske inte klaga när jag tänker på hur hon måste ha det. hon lär med största säkerhet vara så psykiskt nedbruten att hakan är i höjd med asfalten.
tack för mig.

2 kommentarer:

Fredrik Larsson sa...

Älskling, här sitter man och blir arg på någon som man inte vet vem det är. Samtidigt blir man lycklig för jag vet att du aldrig kommer göra detsamma, och det skulle jag aldrig göra heller. För du är min stora dröm som alltid kommer finnas i mitt liv. Jag ska göra allt, allt, verkligen allt för att det ska vara så. En enda död som kommer drabba oss är våran gemensamma. Men vår kärlek kommer alltid fortsätta att leva, för den är stark, starkast av allt i denna värld. Jag älskar dig Elin

suchawaste sa...

men älskade fredrik - jag finner inga ord för hur glad jag blir av dig - varje dag.
tack för att du finns. jag älskar dig.