fredag 28 september 2007

bland kläder och solkräm

ja, inatt far mina föräldrar iväg till solen. en vecka ska tillbringas under den turkiska solen. och visst kommer jag sakna dem, det känner jag på mig redan nu. huset är fyllt med kläder, handdukar och tuber med "spf 15" på. ska det bli någon färg här hemma så blir det till att pressa i solariet. för här, under svensk sol (som så sällan visarf sig nu för tiden) är det bara kallt och trist.

sista kvällen med gänget tillbringas på kantarellstigen, det vill säga hemma hos mormor och morfar. massa god middag och trevligt umgänge innan mamma och pappa tackar för sig, och blir befriade från sina små slynglar en vecka. lyckliga människor ..

nu över till stackars mig. har blivit lite sjuk igen, mår inget vidare alls vilket gjorde att jag tog mig till vårdscentralen under dagen. lite nya järntabletter skrevs ut, så efter några dagar ska jag nog vara pigg igen. så hemskt tråkigt när det händer. men nog fan är det väl någon som sitter där uppe på molnen och skrattar åt eländet ..

Inga kommentarer: